Lidmaatschap bij orion

Wil je lid worden van Orion? Dat kan! Wanneer je voor het eerst bij ons langskomt kun je 1 keer gratis schieten ter kennismaking, kijken mag natuurlijk altijd. Is het schieten je bevallen en wil je het vaker gaan doen? Orion biedt alle nieuwe schutters een proefperiode van 2 maanden aan waar je 40 euro voor betaalt. Tijdens deze proefperiode kun je het boogschieten ervaren en kijken of de sport echt wat voor je is. Na de proefperiode vragen wij je of je definitief lid wil worden of niet. Blijkt het boogschieten toch niet iets voor jou te zijn, dan heb je geen verdere verplichtingen meer aan Orion.

Als je wel door wil gaan met schieten kun je lid worden van Orion. Je krijgt dan een factuur gestuurd voor de ledencontributie, de 40 euro wordt hiermee verrekend, en kunt dan schieten tot de eerstvolgende maand september. De prijzen staan onderaan deze pagina. Waarom september? Ons schietseizoen loopt namelijk van september tot september. Vervolgens krijg je elk jaar omstreeks september een nieuwe factuur voor het nieuwe schietseizoen.

Het lidmaatschap bij Orion omvat alles wat je nodig hebt om te beginnen met de handboogsport, inclusief lidmaatschap bij de Noord Nederlandse Handboog Federatie (NNHF). Je krijgt de mogelijkheid om 1 keer per week ongeveer anderhalf uur te schieten. Voor de beginperiode van je nieuwe hobby is er de mogelijkheid om alle benodigde uitrusting, die nodig is voor het schieten, van Orion te gebruiken. Wij hebben materiaal op voorraad waar nieuwe leden en leden die nog niet zo lang lid zijn gebruik van kunnen maken. Je hoeft hiervoor niets zelf aan te schaffen.

Ben je inmiddels een tijdje lid en wil je je echt dieper in de wereld van het boogschieten storten, dan raden wij je aan om zelf je uitrusting aan te schaffen. Dit is om meerdere redenen handig en eigenlijk zelfs noodzakelijk. Vooral omdat onze voorraad materiaal niet oneindig is en wij dus niet ieder lid met materiaal van Orion kunnen laten schieten. Voor advies over het aanschaffen van een eigen uitrusting kun je terecht bij een van de bestuursleden van Orion. Je hebt namelijk keuze te over, de mogelijkheden zijn eindeloos en voor je het weet heb je iets gekocht dat niet bij je past.

NNHF

Wanneer je lid wordt van Orion word je ook aangemeld bij de Noord Nederlandse Handboog Federatie, meestal aangeduid als NNHF. Dit is een samenwerkingsverband van de handboogverenigingen in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en de kop van Overijssel. De NNHF streeft erna de handboogsport voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk te maken. Verenigingen die lid zijn van de NNHF genieten een aantal voordelen om de handboogsport in zijn algemeen te bevorderen, in het bijzonder het organiseren van indoorwedstrijden, maar ook voordelen voor de club zelf in de vorm van bepaalde vergoedingen. Voor de handboogschutters zelf wordt de mogelijkheid geboden om aan eerder genoemde indoorwedstrijden mee te doen. Op deze manier stimuleert de NNHF het organiseren van wedstrijden, wordt er voor schutters een podium gecreëerd om hun talenten te laten zien en creëert zij een omgeving om te genieten van deze mooie sport.

NNHF logo

Lid worden van Orion

Hieronder vind je een overzicht van de prijzen om lid te worden van Orion. Kies de optie die het best bij jou past.

Proefperiode

€40